woensdag 21 december 2016

Nog een glitter jurk

Bij Verkempinck in Oostende kocht ik in het najaar een mooie aubergine kleurige glitter sweaterstof.  Ik vond het zo mooi dat ik er direct 3 meter van kocht. Het plan was dus om er een kleedje voor mij en een kleedje voor Tessa van te maken.

Nu heeft Tessa niet echt meer nood aan een winterkleedje. Ik echter wel! 

Ik wou een sportief kleedje maken. De Lora van LMV vond ik wel leuk maar mijn ervaringen met die patronen is niet zo positief. Na lang twijfelen begon ik er toch aan. Ik paste het lijfje aan door het anderhalve cm open te zetten.  Ik besloot ook niet hun mouw te gebruiken.

Uit nieuwsgierigheid heb ik wel 1 mouw uit een restje geknipt en erin gezet. Maar dat lukte weer niet goed. Het trekt tegen en je kan er niet goed in bewegen. De kop van de mouw is veel te smal. 



De zoom is er ondertussen ook gestikt maar gezien hij in de was zit is dit een foto zonder zoom. 

De halslijn is iets breder dan ik hem wou. Maar mijn boordstof voor erbij vond ik dan toch niet zo mooi waardoor ik dan met een beleg werkte.

Tot later,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...