vrijdag 26 februari 2016

Toiletzakje voor in mijn tas

Ik heb een grote tas. Daarin vind je van alles, als je tijd hebt om te zoeken. De laatste tijd heb ik er een aantal zaken uitgesmeten om wat orde te scheppen. Wat ik bijna direct betreur wanneer ik iets niet mee heb dat ik toch dringend nodig heb. Dus gaan we orde scheppen door middel van een toiletzakje. En neen, ik ga niet op zoek in de winkel maar ga er gewoon zelf een maken. Ik heb nog massa's kleine lapjes over van mijn hartjes ovenwanten dus dat komt nu goed van pas. Ik vond geen passend patroon dus maakte ik maar iets uit mijn hoofd.

Voor mezelf maakte ik wat foto's van de werkwijze en dat smijt ik nu op mijn blog. 😙


Dit werden de uitverkoren stofjes. Die kocht ik een tijd geleden in de Veritas. De rits en de vlieseline die ik verder gebruik ook. 



Een pasje voor de rits.


Wat knipwerk...


Na netjes te strijken zet ik de rits erin.


Netjes, toch!


De zijranden stik ik door. Als je alles draait bekom je dit:



Ik besloot om het toch wat te verstevigen met vlieseline.


Voila, beide kanten dicht maken. De onderkant maakte ik dicht met de overlock. Dat oogt net wat mooier. Het zit dan wel aan de binnenkant maar toch.


Voila, en hierbij het resultaat:




Het is wat groot uitgevallen maar dat is niet erg. 

Ik was van plan de Volgende keer er een te maken met een flapje en velcro. Leek mij ook leuk! Maar ik verveel mij dus de volgende keer werd nu. De velcro vond ik niet dus werd het een knop.  Hij viel naar mijn smaak terug wat hoog uit maar ik vind hem wel mooi. 


Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...