dinsdag 2 december 2014

Winterkleedje voor Dochter


Een paar weken geleden maakten mijn ma en ik een uitstapje naar Meky-shop te Diksmuide.

Mijn ma was op zoek naar een specifieke stof maar natuurlijk was ik het die met een tweetal stofje naar huis ging.

Een ervan was een satijnen paneel.  Ik wou graag eens een kleedje maken voor Tessa met een paneel. Ik had echter nog niets gevonden naar mijn smaak.  Daar vond ik een stofje met lekker veel leuke kleuren op.  Niet echt een typisch kinderstofje maar dat vind ik niet erg.  Thuis had ik nog een lapje Nicky Velours in een donkerblauw/paarse tint die er perfect bij past en een ideetje groeide in mijn hoofd.

Ik wou graag eens iets met raglan mouwen doen.  Dus zocht ik mijn tijdschriften af naar een gepast modelletje.  In de Ottobre 4/2014 vond ik een model met potentieel (Model 13).  Ik moest wel een beetje aanpassen naar mijn idee maar dat vind ik altijd super leuk.  Een bestaand patroon nemen en het aanpassen tot het helemaal mijn smaak is.

Tessa was blij met het resultaat.  Zoals je wel kan zien op de foto's:




Zo heeft ze er een winters kleedje bij.  Dat zal ze wel kunnen gebruiken nu de temperatuur toch aan het dalen is.  Het is wat aan de lange kant maar zo kan ze het volgend jaar misschien nog aan.

tot later
Kinita

1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...