donderdag 4 december 2014

Peignoir voor Tessa


Het blijft winteren.  's Avonds is het ijzig koud.  Dus zegt Tessa, een ideaal weertje om terug met mijn lekker warme peignoir rond te lopen.

Vorig jaar vond ik op de markt een super leuk roze stofje met uiltjes op.  Tessa was toen al helemaal zot van uiltjes.  Ze zag de stof en moest het gewoon hebben.  Ik vond het iets te roze dus lieten we het liggen.  De week erna gingen we terug en de stof was er nog.  Terug vroeg Tessa om de stof te kopen.  Ik had echter geen idee wat ermee te maken.  Het was een nogal warme fleece en ik ben eerlijk gezegd niet zo zot van fleece.  Mijn moeder sprak van een peignoir.

Nu had Tessa wel een peignoir maar zo'n wikkelding die altijd open viel en stoorde. Ze had hem helemaal niet graag aan.

Dus zocht ik een alternatief.

Ik vond in de Ottobre 1/2014 (model 24) een patroon van een sweater met rits.  Ik besloot deze wat langer te maken.   Gezien ik een grote hoeveelheid stof had kunnen kopen aan een klein prijsje.  (de stof was aan de rand beschadigd) heb ik ook een paar pantoffels voor haar gemaakt.
Tessa vind beiden super leuk.





Zoals jullie zien was ze heel content.

tot later
Kinita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...