donderdag 2 oktober 2014

2 oktober 2014


Geregeld maak ik ook iets voor mezelf.  Tot nu toe heb ik me beperkt tot kleedjes, een paar rokken en een top of 2.  Ik heb echter stof en een patroon voor een blazer te maken.  Een blazer van een collega die ik heb overtekend.  Ik ben vast van plan om die blazer in het kort te maken.  Hopelijk kan ik hem hier laten zien over een paar weken.

Ik heb nog een tweetal projecten die in de steigers staan en daarna begin ik eraan.  Dit weekend heb ik volop tijd om alles verder af te werken.  Het kleedje van Tessa is bijna af en ook een kleed voor mij heb ik bijna af.




Dit kleedje maakte ik deze zomer.  De stof kocht ik op de markt.  Het is een rekbaar katoentje met een satijnglans erop.  Het patroon haalde ik uit de knip van mei 2014 , de bijlage over koningin Maxima.  Ik ben heel zot van dit kleed.

Maar, als ik het nogmaals zou maken zou ik er een gewone rug in steken.  In het patroon zitten de plooien zowel in het voorpand als in het achterpand.  Op de rug geeft dit een beetje een vreemd zicht.  Daarom draag ik het meestal met een blazer erop.


1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...