zondag 26 oktober 2014

Tessa's creaties


Vorige week zijn we heel creatief bezig geweest.
Mijn broek die ik al zo lang wou maken is eindelijk af.  Ik vond maar niet de juiste stof voor de broek.  Een uitstapje naar Meki shop bezorgde me de perfecte stof.  Rekbare zwarte jeans met en barok motief erop in donker grijs.
Ik zet er nog eens een foto van op maar de broek zit momenteel in de was.

Tessa was zelf ook heel creatief.
Haar favoriete knuffel tegenwoordig is een uiltje.
En uiltje heeft specifieke behoeften en dus ook specifieke hulpstukken nodig om goed voor hem te zorgen.
Ze wou een draagtasje voor hem.  Ze wist heel goed wat ze wou en vloog dus in de restjes stof die ik in een aparte doos hou.  Zij tekende een "patroon" en ik hielp haar met het uitknippen.  Mama mocht alles naaien (wanneer ze haar eigen machinetje heeft mag ze het wel eens zelf proberen)!
Hierbij het resultaat.  Zij was heel blij met het resultaat.  En volgens haar is uiltje ook heel blij.


Haar kerstmuts is, wanneer de winter dichterbij komt, een geliefkoosd hoofddeksel.  Jammer genoeg is het geen goed idee om deze aan je voeten te doen.  Het resultaat was dat de kerstmuts kapot was en Tessa natuurlijk in tranen.  Gezien ik nog wat rode en witte stof had liggen hebben we maar vlug een nieuwe kerstmuts gemaakt.  De pompom heeft ze een tijdje geleden gemaakt.  Wel in het licht paars maar dat vond Tessa geen enkel probleem.


Ik heb eind vorige week ook nog een kleedje gemaakt voor onze schat.  Ze is enorm gegroeid deze zomer en sommige van haar kleedjes van vorig jaar zijn wel heel kort aan het worden.  Dus doen ik mijn best om de kleerkast terug aan te vullen met een aantal leuke winterkleedjes.  Deze stoffen vond ik op het stoffenspektakel.  De combinatie is misschien wel wat gewaagd maar ik vind het toch heel mooi.  In het orange gestreept stofje maak ik nog eens een legging.  Dan wordt het een tenuetje.
Het patroontje stond in een zomer ottobre.  Ik heb er lange mouwen aan gezet en een col en , voilà.


1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...