zondag 12 oktober 2014

12 Oktober 2014


Vandaag precies een jaar geleden trouwde mijn zusje voor de Kerk.
Een mooie en vooral leuke dag.
We hebben er lang naar uit gezien en heel veel plannen gemaakt.
De grote dag zelf is dan wat vlugger dan wij wilden voorbijgevlogen.
Maar ze was memorabel.

Mijn kleine meid mocht voorlopen.  En natuurlijk heb ik voor haar een soort van bruidsjurkje gemaakt.  Ik koos voor een heel simpel modelletje.  Tessa had niet veel eisen maar er moest wel een onderrok zijn en een grote strik op haar poep.  Dat hebben we dus geregeld.


Voor mezelf maakte ik ook een simpel kleedje.  Alhoewel simpel.  Ik heb af en toe gezweet.  Ik had het modelletje gezien op Pinterest.  Het moest en zou dat model zijn.  Het heeft eventjes geduurd maar uiteindelijk vond ik een gelijkaardig patroon op internet van Simplicity.  Op het stoffenspektakel stond een kraam uit Leuven die heel mooie satijnen stoffen verkocht.  Ik vond daar het prefecte kleur.   Ik was uiteindelijk heel tevreden met het resultaat.



 Ik ben degene in het groene kleed.  Voor wie het zich afvroeg. :)  Mijn ma staat in het midden.  Ook zij maakte haar tenue zelf.




De burgerlijke trouw was een paar weken voordien.  Ook voor die gelegenheid maakte ik voor Tessa en mezelf een kleedje.



Het kleedje van Tessa vond ik in de Burda.  De stof kocht ik op de markt.  Voor het kleed van mij heb  een patroon van in de Knip heel veel aan gepast.  Ik wist wat ik wou en vond niet het juiste patroon.   De stof is van een heel mooi linnen.  Ik kocht het in de Meky shop te Diksmuide.

Mooie herinneringen!

tot later
Kinita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...