woensdag 22 april 2020

Productieve vakantie

Na Pasen mocht ik in verlof.  Het originele plan was om het laatste weekend van de paasvakantie op reis te gaan en dan nog tot woensdag thuis te blijven voor wat me-time.  Door Corona ging dit natuurlijk niet door maar ik besloot om toch mijn geplande aantal dagen verlof te nemen.

Ik had echt wat rust nodig.  Het was druk op mijn werk en de onrust van de collega’s hielpen ook niet om mijn hoofd koel te houden.  Het feit dat er zo veel is veranderd op ons werk met dat telewerken hielp ook niet.  Sommige collega’s zie ik nu niet meer en ook dat zorgde voor wat spanning in mijn binnenste. Dus moest ik er even uit.

Thuis verloopt alles wat rustiger.  Geert is de grootste stresskip!  Hij is heel onrustig door de crisis, maar gelukkig is hij elke dag gaan werken en merk ik er zo niet zo veel van. Tessa laat het allemaal niet zo aan haar hart komen.  Ze vindt die eenzaamheid niet zo erg.  Daarin trekt ze wel op mij.  We gaan wel regelmatig wandelen of fietsen en hebben genoeg aan elkaar. En af en toe trekken we ons terug.  Zij, in de zetel met haar tablet, gsm of de TV.  Ik, in mijn naaikamer!

Hierdoor werd deze vakantie heel productief.  In de volgende dagen zien jullie dit op de blog!

Als laatste stuk maakte ik deze Charlotte uit de Fibre Mood.  Deze editie viel vorige donderdag bij mij in de bus.  Ik had dit leuke kleed wel al zien passeren omdat Fibre Mood de Charlotte maakte tijdens hun online sewalong .  In het magazine zit echter alleen het patroon voor de lange versie.  Het patroon voor de kortere versie moet je van hun site halen.  Ik had helemaal geen zin om A4 tjes aan elkaar plakken dus tekende ik toch de lange versie uit en korte deze zelf in.  Niet zo moeilijk behalve het inschatten hoe lang de rok uiteindelijk zal uitvallen.  Ik ben wel tevreden over het resultaat.  De rok is toch nog iets langer dan de bedoeling was maar ik vind ze wel super tof! 









De stof is een crêpe die al lang in mijn kast lag.  Ik twijfelde heel lang.  Het patroon lag zelfs meer dan een dag op een anders stofje gespeld. Maar van dat stofje wou ik een jumpsuit maken.  Dus keek ik toch nog eens in mijn voorraad.  En gelukkig! Deze stof en dit patroon lijken voor elkaar gemaakt! 

Ik denk dat ik deze wel veel aan zal hebben!! 

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...