donderdag 23 april 2020

Knoopjes en een kraag!

Het zou dit jaar een leuk jaar worden! We waren al een paar jaar niet meer weg geweest in de paasvakantie.  Dus had ik vorig jaar een weekend geboekt,  of mijn man dat nu leuk vindt of niet. BAM! Ik had geboekt! En Tessa en ik keken er naar uit.  Er was een etentje gepland met de schoonfamilie en een fancy brunch met mijn familie omdat mijn ouders dit jaar 45 jaar gehuwd zijn. Mijn zusje is zwanger en dus is er in het najaar terug een babyborrel!  En dan was er natuurlijk ook nog Tessa’s plechtige communie! 


Al deze feesten had mij geïnspireerd om dit jaar een paar mooie en vooral andere kleedjes te maken voor mezelf.  Anders in de zin dat ik iets speciaals wou.  Ik wil mijn grenzen verleggen.  Stofjes gebruiken die ik de voorbije jaren vaak vermeed wegens te moeilijk.  Ik wil meer met knopen werken, ruches, kraagjes,...


De jewel jurk uit de LMV was voor mij een uitdaging! Ik maakte het patroon al een paar weken geleden.  De stof voor deze jurk kocht ik via de webshop van de Stoffenmadam.  Ik vond de stof super mooi maar schrok toch toen die arriveerde!  Het was niet alleen viscose maar ook satijn.  En laat dat nou juist een stof zijn waar voor mij een groot rood zwaailicht bij staat! 


Maar het zou zonde zijn om zo’n mooie stof in de kast te laten liggen. Dus haalde ik diep adem, hield mijn ogen stevig open en zette er de schaar in. 








En met een bevredigend resultaat! Ik vind de lengte van dit kleed geweldig. De stof valt zo heerlijk soepel rond mijn benen.  En het kraagje, alhoewel ik er niet 100% tevreden over ben is wel super goed gelukt!



Ik zal dit kleed dan misschien niet direct kunnen aandoen op een van de geplande feestjes, maar hij blijft niet in de kast hangen. Mijn collega’s zullen dit kleed vaak zien, of toch, die collega’s die er zijn wanneer ik op de bureau ben! 


Tot later!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...