vrijdag 13 maart 2020

Kleedje voor een feestje dat niet kwam

Een keer per jaar gaan we met de familie van mijn man op restaurant.  Voor die gelegenheid en voor een modeshow waar ik met mijn ma, zus en schoonzusjes naartoe ging besloot ik een nieuw kleedje te maken. 

Bij mandemie kocht ik een tijdje geleden een heel mooi oud roze stofje.  Ik heb heel lang getwijfeld wat ik ermee wou maken.  Ik dacht aan iets met knoopjes of met een opstaand kraagje of iets zwierig of ...  het was een moeilijke beslissing. 

Uiteindelijk besloot ik de Pola als basis te nemen.  Deze keer geen lang model. Daar had ik trouwens geen stof genoeg voor. En ik wou ook geen super los, oversized model maar iets wat toch een beetje gecentreerd is. Ik besloot dan maar om in plaats van met die lintjes, met een elastiek in de taille te werken.  Geen elastiek in een tunnel maar wel met smock.  Das eens iets anders, apart en volgens mij heel leuk. 









Op de foto’s kan je het niet zo goed zien maar ik stak ook wat smock aan de mouwen.  Gewoon een leuk detail. 

Ik ben heel tevreden met deze jurk.  En ik keek er naar uit om ermee te pronken.
Maar toen was daar het Corona virus en de maatregelen van de regering om de situatie onder controle te krijgen.  
Het etentje ging niet door want de restaurants moesten sluiten en ook de modeshow werd afgelast! Jammer maar niets aan te doen. Dan zal ik op een later moment eens pronken.  Ondertussen doe ik het kleedje gewoon aan om te gaan werken.  Zo’n mooi kleedje hoort niet gewoon in de kast te hangen! 😂

Tot later!

1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...