zaterdag 15 februari 2020

Vlug klaar project

Restjes stof blijven hier vaak heel lang in mijn kast liggen.  Af en toe kan ik een beetje ervan gebruiken voor een projectje voor Tessa, Bas of Yuna.  Maar meestal blijven ze liggen tot iemand een oproep doet om stofjes. Zo gaf ik een paar maand geleden stofrestjes aan de mama van mijn schoonzusje. Zij gebruikte die om in haar klasje met de kinderen te knutselen. 

Maar eigenlijk doen al die restjes een beetje pijn aan mijn hart.  Ik haat overschot, vooral als je er zelf niet echt iets mee kan doen.  Die resten zorgen voor chaos en vooral veel plaats gebrek in mijn stoffenkast.  Daarnaast vind ik het erg voor de natuur dat ik alles niet tot het laatste draadje kan gebruiken. 

Dus toen ik met een lap overschot kwam te zitten, van de stof voor de sweaterjurk van Tessa , wou ik dat toch direct verwerken.  Een rok voor Tessa dacht ik eerst maar een rok volledig in die stof vind ik een beetje saai.  Dus wou ik er een rok van maken met een streep andere stof aan de zijkanten. Het kwam toen in mij op dat ik dan eigenlijk genoeg stof had om een rok voor mezelf te maken.  En dat deed ik dus!







Uit een lap zwarte jogging maakte ik er een bijpassende sweater bij.  

De rok werd gemaakt zonder patroon.  Voor de sweater gebruikte ik opnieuw de Camiseta uit I Love T-shirts.  Mijn ma vindt die sweater te oversized voor bij de rok en stelde voor om er een aansluitende shirt bij te maken.  Dat vind ik wel een leuk idee dus dat gaan we nog eens bekijken! 

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...