zondag 9 februari 2020

Sweaterjurk met kant

Tessa was vrijdag ziek.  En dus moest mama ook thuis blijven.  Vrijdag moest ik vooral haar haren vasthouden terwijl ze moest overgeven. Maar tussen door besloot ik, naast wat huishoudelijke werk, ook een sweaterjurk uit te knippen.  En zaterdag was Tessa wel beter maar besloten we om toch niet naar de markt te gaan dus werd de jurk hetzelfde weekend afgemaakt.

Tessa zag een leuke sweaterjurk  op het internet in een luipaardstofje.  Ik vond op het Stoffencircus te Waregem het ideale stofje, mooi kleur, mooie vlekken en een stevige, dikke tricot.  Ik wou op het kleedje een detail van kant.  Ik zou graag kant op een grijze sweater voor mezelf gebruiken.  En op dit kleedje wou ik al eens uittesten hoe ik het kant best vast zet.  Ik had al eens op een test lapje met textiellijm geprobeerd maar dat lukte niet. Dus deze keer stikte ik het vast. En het resultaat is wel in orde.

Ik gebruikte de Tröja uit I Love Sweaters maar verlengde de trui tot een jurk.  Simpel en snel!

Tessa vindt dit kleedje heel mooi! Zo mooi dat ze het morgen naar school al aan zal doen!  Dat maakt me heel blij en hoopvol! Dit kleedje zal misschien wel regelmatig het zonlicht zien!







Ik vind dat ze heel mooi is met dit kleedje en dit kleur!  Dat onthouden we!

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...