zondag 21 juli 2019

Flo in twee kleuren

Een tijdje geleden kocht ik tijdens een uitverkoop bij Framalo een aantal lapjes stof.  Daarvan had ik nog 1 lapjes over.  Terug een klein lapje van 1m waarvan ik had gedacht een rok te maken voor Tessa.

Onlangs gingen Tessa en ik echter shoppen en kochten een 3-tal rokken.  Dus dat had ze niet echt meer nodig. Ik besloot dus maar om er een top van te maken voor mezelf.  Ik zit een beetje kort in T-shirts en topjes dus dat kwam wel van pas. Ik koos het boven pand van de Flo jurk uit de LMV en wou er een kort rokje (schootje) aan zetten.

Maar helemaal overtuigd was ik niet.  Ik wou toch liever een jurk.  Dus ging ik op zoek in mijn stoffenkast naar een bijpassende stof.  Tijdens onze shopping uitstapje had Tessa ook een kleedje gekocht met een lijfje in een witte stof met figuurtjes op en de rok in effen groen.  En dat gaf me wat inspiratie.

Ik had een 3-tal stofjes die erbij pasten.  Na lang twijfelen koos ik voor een lapje dat ik een jaar geleden kocht in de Meky shop te Diksmuide. 









Ik vind het resultaat heel geslaagd.  De jurk zit heel goed.  Het helpt dat ik de jurk al eens maakte en het patroon toen aanpaste naar mijn maten.  De eerste keer stond de halslijn wat open maar dat is dus opgelost.

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...