donderdag 25 juli 2019

Hoe een probeersel een succes werd

Vorig jaar maakte ik een jumpsuit in tricot.  Het patroon haalde ik uit de knip van juli 2017.

Een leuke en mooie jumpsuit die ik graag draag maar door de stofkeuze wel niet zo fris is op heel warme dagen.  Toen we op reis waren en we door een snikhete zoo wandelenden was ik toch wel jaloers op de juffertjes die rondliepen met een superdunne jumpsuit uit viscose.   

Lang geleden kocht in Mandemie eens een lapje viscose.  Toen ik het kocht vond ik het heel mooi maar na een paar maanden in mijn kast wist ik het niet meer zeker.  Het leek me een te raar kleur en de stof was wel heel soepel en fijn!

Ik besloot dit jaar om het te gebruiken om iets te proberen.  Als het dan mislukte, dan was er nog geen man overboord.  Ik had een idee van een jumpsuit uit viscose maar had geen patroon dat me aanstond. 
Ik gebruikte dus het broekje van het patroon van de jumpsuit uit de knip juli 2017.  Dat patroon is wel voor een stretch stof maar ik legde het patroon op een aangekochte jeans jumpsuit en zag zo dat de afmeting wel goed zat.  Als bovenpand gebruikte ik het bovenpand van de jurk Hermes uit het Veritas magazine nummer 10.  Zoals ik al zei, een probeersel en een risico.  

Gaandeweg werd ik steeds onzekerder.  Ik was ervan overtuigd dat het op niets zou trekken.  Dat kon toch niet goed komen!  Dat broekje zou te veel spannen en het lijfje zou niet zijn wat ik in mijn hoofd had zitten.  Maar nu dat het af is lijkt het toch nog redelijk te zijn. 









Het voorpand van de Hermes heb ik als achterpand gebruikt.  Door er een knopje aan toe te voegen om de panden toe te houden op de rug blijft het fatsoenlijk. 
Het is niet perfect, ver van zelfs! Maar als probeersel, dat wel moest mislukken, is het zeker draagbaar!

En fris is het zeker. Het stofje is niet mijn favoriet.  De kleur vind ik nog altijd niet zo heel mooi.   Maar met deze super warme dagen ben ik blij hem te kunnen dragen.

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...