zondag 11 augustus 2019

Verjaardagskleedje

Mijn dochter werd 11 jaar.  Langzaam aan verdwijnt het kind en komt de puber om de hoek piepen!  We krijgen al eens te maken met stemmingswisselingen, ze voelt zich onbegrepen, wij zijn veel te streng, ... En even later wilt ze bijna op je liggen in de zetel om te knuffelen!  Het gaat van uitbundig lachen naar hartverscheurend wenen.  Dat belooft voor de volgende jaren.  Maar onder al die stemmingen blijft ze gelukkig nog steeds onze lieve meid.

Naast de stemmingen krijgt ze ook meer en meer een eigen idee over wat ze mooi vind en wat niet.  Ze wil later graag modeontwerper worden en af en toe zijn haar ideeën ook even excentriek als die van menig mode goeroes.  

Net als elk jaar vroeg ze me om een verjaardagskleedje voor haar te maken.  We zochten wat op pinterest voor inspiratie.  Uiteindelijk vond ze haar goesting.  En ik zag dat het goed was.





De stof vonden we op het stoffenspektakel in Kortrijk.  Er hing daar een kleedje met deze stof en ze viel er direct voor.


Als basis kon ik een modelletje van Once Upon A Party van IeneMiene gebruiken.   Ik veranderde de rug want zij wou iets dat een beetje bloot was en met strikken.  Ik besloot om de rand af te werken met rode biais.  Ik had wel niet genoeg om ook de zoom van de rok daarmee af te werken.  Maar aan de andere kant was dat misschien iets te veel geweest.

De foto's werden getrokken op haar feestje. Ze zijn niet van de beste kwaliteit maar hopelijk toont het toch wel een beetje hoe het kleed is geworden.  De kroon kreeg ze van de oma.  En die is heel de dag niet van haar hoofd gekomen.  Het kleedje echter is na een uurtje terug in de kast beland.  Het was een nogal frisse dag tijdens haar verjaarfeest.

tot later.

1 opmerking:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...