dinsdag 23 april 2019

How I love sweaters

Ja, ik geef het toe! De hoeveelheid sweaters is mijn kast is ondertussen uitgegroeid tot een indrukwekkend verzameling! Van geen een begin vorig jaar tot meer dan 10 exemplaren op heden.  En dan tel ik de nieuwe niet erbij! 

Maar er worden dan ook heel mooie stofjes verkocht tegenwoordig! Zo’n twee jaar geleden vond ik amper zomersweater in een effen kleur, laat staan met een leuke print en jogging vond ik wel in effen kleuren maar zelden of nooit met een print! Tegenwoordig worden we overstelpt en is het moeilijk om te kiezen.  Af en toe kies ik dan ook niet maar koop ik gewoon veel te veel! Momenteel kan ik toch wel een paar jaar verder! LOL!

Ik maakte een tijdje geleden nog een heel leuke voor mezelf.  Dierenprints zijn in dus mocht er ook zo eentje in mijn kast zitten.



Uit de mooie collectie van SYAS kocht ik vooral effen stofjes.  Twee kleuren combineren tot een uniek geheel vind ik wel een uitdaging.  Deze keer gebruikte ik een gratis patroontje van Emma en Mona, de Emma sweater. In de blog van soft cactus vertelt de bedenkster van de leuke SYAS stofjes dat ze dat patroon gebruikt om haar oversized   sweaters te maken.  Ze nam een veel te grote maat en korte die in.  Ik tekende ook 2 maten groter uit en legde het patroon nog eens een centimeter van de stofvouw.  Je moet dan wel opletten dat je halslijn niet te wijd wordt.  Dus dat is een beetje opletten.  Ook voor de mouwlengte is het opletten geblazen!  De mouwen waren eerst veel te lang, ik paste op Tessa hoe lang ze moesten zijn en knipte.  Het resultaat is iets aan de korte kant! Toch iets te enthousiast geknipt dus daar letten we de volgend keer beter op! 







Met mijn cameo maakte ik een leuke tekst die nu dus letterlijk (als ze de trui aan heeft, he! 😉) en figuurlijk haar op het lijf staat geschreven! 

Met de stofresten maakte ik weer een aantal shorts om onder een kleedje te dragen.  



Ik maakte ook nog een heel leuke sweater vest voor Tessa maar die toon ik de volgende keer!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...