zaterdag 22 september 2018

Liefde voor eenhoorns

Mijn dochter en eenhoorns, het is me nogal wat van doen! Eenhoorns zijn haar lievelingsdieren. Haar presentatie die ze op school moest maken over een lievelingsdier ging hier zelfs over!  Het meest positieve aan eenhoorns is, denk ik dan, dat ze het risico niet loopt om ooit zo’n beest in het echt tegen te komen!  Alhoewel ze met heel veel zekerheid verklaart dat als je er genoeg in gelooft alles kan!!

Maar ok, als we iets tegenkomen in de winkel waar een eenhoorn op staat roept ze steevast:  “Och, mama, mag ik dat hebben!!!” 

Op het stoffenspektakel in Roeselare kocht ik veel mooie stofjes maar toen we bijna naar huis gingen besefte ik dat de stofjes allemaal voor mezelf waren.  Dus deden we nog een kort toertje op zoek naar iets leuks voor haar.  Ik vond er twee lapjes tricot met eenhoorns op en telkens een bijpassend effen stofje.  Hiermee wou ik pyjama’s maken. 

Tessa zelf stond er wel op dat het een onesie werd. Dat is veel gemakkelijker want dan krijg je geen kou aan je rug. 







Ik vond wel geen patroon meer voor een onesie voor haar.  Ik nam dus het patroon voor een jogging die ik ooit zelf tekende en het patroon van een sweater vest uit de ottobre van 4/2017 en zette de twee aan elkaar.  Op vraag van Tessa zette ik er een rokje aan.

En die avond had Tessa een nieuwe lievelingspyjama.

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...