zondag 22 april 2018

Jeans Hartjes

Op het stoffenspektakel in Gent hebben mama en ikzelf heel rustig kunnen rondkijken om mooie stofjes te vinden.  Zalig, vind ik dat.

Ik was vooral op zoek naar lichte jeansstofjes.  Het is tenslotte heel hard in de mode, die losse kleedjes, doorknoopkleedjes, blousekleedjes, ...  Dit jaar wil ik er zo een paar maken.

Dit eerst 'probeersel' is een doorknoopkleed.  Niet direct perfect maar ik ben er toch wel content mee. Ik gebruikte het patroon uit de knippie van 2/2015 waar ik vorig jaar deze jumpsuit van maakte.  Door het patroon wat aan het passen en het te leggen op een kleedje die haar goed past kwamen we tot dit kleed.








Ik heb overwogen om er een kraagje aan te zetten.  Maar toen het klaar was vond ik dat niet nodig.  Het ziet er iets losser uit zonder een kraag.  Niet zo streng.  Ik wil er wel nog een met een kraag maken.  Daarvoor heb ik nog een ander leuk stofje liggen.

Ik wou er oorspronkelijk lange mouwen aan zetten maar deze waren uiteindelijk te smal.  Ze kon haar armen hierdoor niet zo goed omhoog doen.   Dus heb ik dan ervoor gekozen om de ruches aan de mouwen te zetten.  Ik vind dat achteraf gezien wel het minste aan de jurk maar Tessa vindt dat net het mooiste dus blijven ze eraan.

De 'fotosessie'  hielden we op de trampoline.  Dat vond ze heel leuk.  Ze had er al de hele dag opgezeten maar wou er voor mij toch nog eens op om toffe foto's te maken.  Ze vindt het woord fotosessie dan wel raar, poseren kan ze als de beste. We namen ook nog een paar foto’s van een ander kleed.  Terwijl we toch bezig waren.  Het mooie weer is trouwens ideaal om zomerse kleedjes te tonen. Maar over dat kleedje vertel ik je een volgende keer.

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...