woensdag 26 oktober 2016

E-love

Wie mij kent weet dit al, ik ben een fervente boekenwurm. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik tenminste 1pagina lees van het boek dat ik op dat moment verslind. Meestal is dat 's avonds in bed voor het slapen gaan maar tijdens het koken of als ik ergens eventjes moet wachten kan ik vaak niet aan de verleiding weerstaan om mijn boek eventjes boven te halen.

Zo'n 4 á 5 jaar geleden kocht ik een e-reader. Ondertussen ben ik volledig verknocht aan dit toestel. Weet je hoe sommige vrouwen zeggen dat ze zich naakt voelen als ze hun ring of oorbellen niet aanhebben? Zo voel ik mij als ik mijn reader niet bij heb. Hij zit dan ook altijd in mijn tas.

Mijn eerste toestel was een Sony met een bijpassend zwart leren hoesje. Dat vond ik echter saai en dus werd het hoesje gepimpd. 


Maar het scherm van dat toestel licht niet op, wat nogal ambetant is als je 's avonds in bed wil lezen dus besloot ik een nieuwe aan te schaffen.

Na wat wikken en wegen, vergelijken en overwegen, en vooral veel twijfelen, kocht ik een Kobo Aura H2O. Ik kocht er deze keer echter geen hoesje bij want ik zag redelijk rap dat het pimpen van die hoesjes niet zo gemakkelijk zou zijn. Daarbij komt dat het toestel zelf duur is en ik geen hoesje wou kopen die niet 100% mijn gedacht was.

Ik maakte dus een hoesje. En om te zorgen dat mijn lieveling toch voldoende beschermd zou zijn in dit zelf gecreëerde hoesje gebruikte ik de harde kaft van een oud boek ( dat ik niet mooi vond) als binnenkant van mijn hoesje.




Zo zonder patroon was het echt niet eenvoudig dit tot een goed eind te brengen.  Dit exemplaar is ondertussen de 2de versie. Hij is beter dan de eerste maar nog niet hoe ik hem wou. Volgend jaar (of zo) probeer ik het nog eens en hopelijk is hij dat weer iets beter!

Tot later!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...