donderdag 28 mei 2015

Eerste Communie

Hoi,

De eerste communie van Tessa is ondertussen achter de rug.
Dank zij het prachtige weer was het feest een groot succes.
Het eten was lekker, de mensen content, het kon niet beter.

Ons dochter straalde!

De stof voor haar kleedje kocht in bij Verkempinck in Oostende.  Het blauw staat haar heel mooi.
Het model is een Babette uit "Kleedjes 2".  Ik paste wel het een en andere aan.  Zo stak ik nog veel meer zwier in haar rok.  Iets waar ze super gelukkig mee was.  Ik heb het kapmouwtje ook vervangen door een gewoon mouwtje.  Dat zat iets gemakkelijker.  Ze kon daardoor wat beter bewegen in het kleedje.  Ook in dit patroon zat jammer genoeg een klein foutje.  Zo was het zijvoorpand een tweetal centimeter korter dan het voorpand.  Gelukkig was het niet het eerste kleed uit het boek dat ik maakte zodat ik extra oplettend was.


Mijn eigen kleed komt uit de bijlage van de Knip maart 2015.  Ik was direct weg van het model.  En het ziet er toch moeilijker uit dan dat het eigenlijk is om te maken.  De stof daarentegen wilde niet zo goed meewerken.  De voorkant was niet zo gemakkelijk te onderscheiden van de achterkant van de stof.  Hierdoor het ik het linkerachterpand twee keer moeten snijden.  De eerste keer zat het er verkeerd in.  Gelukkig had ik genoeg stof.  Het is een paneel en ik moest er 2 kopen om het kleed eruit te krijgen.  Hierdoor heb ik genoeg over om misschien volgende jaar een kleedje voor Tessa te maken.
De stof kocht ik in het stoffenspektakel.  Het was geen goedkope stof maar ik vind het zeker zijn geld waard.



Op de bank samen met oma en opa                                         met mama en papa de taart snijden


Ons gezinnetje

Tot later,
Kinita

2 opmerkingen:

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...