zaterdag 26 september 2020

Na lang zagen!!

Een salopettekleedje.  Dat vind ik zo mooi. En sinds vorig jaar is het terug helemaal in de mode. Maar de dochter moest er niet van weten.  Neen, niet mooi, stom, ouderwets, ...
Het lukt me niet om haar te overtuigen om mij er eentje voor haar te laten maken.

Een paar weken geleden stapten we binnen in de JBC en overtuigde ik haar om daar zo’n kleedje te passen.  En wonder boven wonder, ze vond het wel iets hebben. Ik stelde voor om er eentje te maken als test in een jeansstof die ik al lang heb liggen.  Als ze die leuk vond dan wou ik er nog een maken in een ribfluwelen stof.

In de LMV vond ik de Selma overgooier een mooi model om van te beginnen.  Toen die bijna klaar was paste ik het kleedje aan naar Tessa’s zin.  De zijkant is veel dieper ingesneden en het rugpand is smaller aan de bovenkant.  Toen ik het kleed en dus ook het patroon helemaal goed had besloten we om op zoek te gaan naar een mooi stofje om de overgooier nog eens te maken.

Op de website van de stoffengalerij vond ik dit mooie stofje. Een oud roze stofje met een schuine rib met de mooie naam: Rosalie.  Helemaal waar ik naar op zoek was.  Ik bestelde de stof en die lag twee dagen later al in mijn brievenbus! 

Doordat mijn patroon al helemaal in orde was kon ik het kleedje eigenlijk heel vlug in elkaar steken maar dat mocht niet zijn.  Ik knipte het kleed maar daarna moest het even blijven liggen.  Doordat Tessa deze maand eindelijk haar plechtige communie kon doen kwam ik wat in tijdsgebrek. 

Daarnaast kwam Tessa met nog een paar aanpassingen.  Deze keer wou ze een stikking op het voorpand en wou ze ook graag zakken hebben op het kleed in plaats dan de insteekzakken van de Selma.  Ok, dan maar! 









En zo geschiede het! En nu maar hopen dat ze het veel zal dragen! Want ik vind het super mooi! 

Tot later! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...