vrijdag 8 februari 2019

Het moest een rok zijn!!

Na een aantal sweaters, een kleedje en een pyjama voor mezelf vroeg Tessa wanneer het weer aan haar beurt zou zijn.  Het was haar opgevallen dat ik precies niets meer voor haar maakte. 

Ik legde haar heel geduldig uit dat ik niets maak omdat ze er toch niet meer blij mee is.  Maar dat had ik volgens haar verkeerd begrepen.  In de zomer vindt ze kleedjes heel leuk, maar, in de winter wil ze liever rokjes! Ach zo, dat wist ik dus niet.  De sweaters die ik maak vindt ze trouwens wel super maar ze heeft niet graag hele dagen een broek aan.   Ok, dat weten we dan ook weer.

Ik had nog plannen om voor haar een sweater vest te maken.  Daarvoor had ik een leuk stofje van SYAS liggen.  Uit de andere effen lapjes die ik uit die collecties kocht besloot ik een bijpassende rokje te maken.  Voor de vest gebruikte ik het patroon uit de Ottobre van 4/2017, de Good Old Basics. Ik maakte de versie zonder de kap.  Voor de rok gebruikte ik geen patroon.  





De rok werd er dus een met een elastiek en plooitjes. 







En hierzie! Mijn zotte meid was heel content! Er kon er zowaar een dikke zoen vanaf! 

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...