vrijdag 7 december 2018

Hippe broek

Eind augustus maakte ik een broek voor Tessa.  Ik gebruikte het patroon uit de ottobre van 4/2015, nummer 29, “demin and gold”.  Het was de eerste keer dat ik dat patroon gebruikte en ik heb dus danig aan het pratroon moeten aanpassen.  Hij was veel te wijd, zakte daardoor was af en de zakken stonden wat open wanneer ze de broek aan had.  Nu,... het probleem met de zakken was wel mijn eigen schuld want eigenlijk zaten er volgens het patroon geen zakken in het voorpand.  Gelukkig heb ik al die problemen kunnen oplossen waardoor het nu haar lievelingsbroek is.  Telkens ik de broek gewassen en gestreken terug in de kast leg, haalt zij hem eruit om aan te doen. 

Dus een tweede broek maken was te verantwoorden. En gezien ik het patroon al heb aangepast verliep het maken veel vlugger. 

We kozen er terug voor om een streep op de zijnaad te zetten.  Deze keer een neutrale die met alles past.  Tessa wou nog iets extra op de achterzak.  







Ik vergat echter de zakken op het zitvlak wat te verplaatsen.  Door de aanpassingen staan die niet meer helemaal juist.  De volgende keer zal dat dan ook in orde zijn.  In het voorpand zitten deze keer geen zakken. Tessa vond dat helemaal niet nodig, dus dan laten we die eraf.

Dat wordt dus de tweede lievelingsbroek.

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...