donderdag 20 december 2018

Feestkleed

Een week of twee geleden komt Tessa naar mij toe en zegt: “mama, maandag hebben we mondelinge proef Frans en de juf heeft gezegd dat we deftig moeten gekleed zijn!”  Ik was een beetje beledigd!  Ik vind dat Tessa eigenlijk altijd “deftig” gekleed is.  Maar blijkbaar was de dochter een ander mening toegedaan! “Maar neen, mama het moet een feestelijk kleedje zijn, een die ik nog niet heb aangehad!”  Zucht! Dat is dus haar manier om te polsen of ik nog een nieuw kleedje wil naaien voor haar.  

Nu had ik nog plannen voor 2 kleedjes voor haar.  Op het stoffenspektakel kocht ik een rozig stofje met zwarte vlekken op.  En op de markt vond ik een mooi donkerblauw stofje waar ik een zwierig feestkleedje van wou maken.  Tessa wou ook liefst dat donkerblauw kleed voor de proef.  Dus moesten we direct aan de slag. 

Ik koos terug voor het veel gebruikte patroontje uit de ottobre 6/2012, de Sulka jurk.  Ik moest het patroon wel opnieuw uittekenen want dat wat ik nog had was te klein.







Om het feestelijk te maken zetten ik wat kant aan de halslijn.  En ik koos er ook voor om de mouwen wijd te maken.  

Tessa blij! En hopelijk zijn de punten dan ook om blij van te worden.

Het strikje is een broche die ik zelf maakte met een sluitspeld en wat lint dat ik had liggen. Ik zou er graag nog zo een paar maken.  We zien wel!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...