vrijdag 27 juli 2018

Zomerjurkjes

Op het stoffenspektakel in Roeselare kocht ik drie leuke tricootjes waarmee ik zomerjurkjes voor mezelf wou maken.  Zulke jurkjes die heel gemakkelijk zijn wanneer je op reis gaat.  Min of meer kreukvrij en iet of wat vlekbestendig. 

Nu het zo warm is was het moment aangebroken om er eindelijk aan te beginnen.  Het zoeken naar het juiste patroon bezorgde me massa’s stress.  Ik heb een heel precies beeld in mijn hoofd van wat soort kleedjes ik wil maken.  En daardoor vind ik niet zo gemakkelijk wat ik zoek in mijn Knip, Burda en Ottobre tijdschriften.  Hetgeen ik vind is nooit echt wat ik zoek.

Nu maakte ik een paar weken geleden een kleed aan de hand van een top die ik open sneed.  Ik besloot om die nogmaals te gebruiken.  Maar deze keer zette ik er een wijde rok aan en sneed ik de ruglijn laag uit.









Et voila,  kleedje nummer 1 is klaar.

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...