donderdag 26 maart 2015

Kleedje voor trouwfeest van mijn neef

Hoi,

Volgende week moeten we naar het trouwfeest van mijn neef.  Nu hangt er absoluut niets geschikt in mijn kleerkast voor zo'n gelegenheid ;).
Dus dan maar iets nieuws gemaakt.
Op de markt voor ik deze stof.  uiteindelijk vond ik hem veel te druk om helemaal in die stof te maken.  Ik heb ook nog heel leuke knopen gekocht in de Veritas tijdens de solden en dus wou ik daarvan ook een paar gebruiken.
Dus werkten we met een rode boord aan de hals en onder mijn buste.
Ik ben heel tevreden met het resultaat.
Hij is wel wat kort uitgevallen.  Dit vind ik nu niet zo erg voor op het trouwfeest maar om naar mijn werk te gaan is het misschien niet echt dat.


Het patroon was een heel simpel rechte jurk zonder enige opsmuk.  Het overstuk heb ik zo versneden en aangepast tot ik het gewenste resultaat had.

Ondertussen zijn we volop bezig met de jurken voor de eerste communie van de dochter.  Voor Tessa heb ik het kleedje al in een proefstofje gemaakt.  Het paste heel goed.  Gewoon een beetje smaller en het lijfje een beetje korter en dat is in orde.  Dan beginnen we vlug aan het uiteindelijke jurkje.
Voor mij heb ik al een patroon uitgetekend.  Ik had stof maar het zal toch dat niet worden.  De stof is niet geschikt.
Dus zondag gaan we naar het stoffenspektakel in Brugge in de hoop daar het gewenste stofje te vinden.

Tot later
Kinita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...