dinsdag 3 februari 2015

laatste winterkleedje voor Tessa

Hoi,

Dit is opnieuw een veel gebruikt modelletje.  In de Ottobre vond ik het patroon. model 27.
De stof kocht ik op de markt aan 5€ per meter.  Het is een soort gebreide tricot.
Het patroon was wel te groot.  Het kleinste maatje was 128.  Ik heb het dus moeten aanpassen naar de maat van mijn dochter.
Vorig jaar was dit nog een 116.  Dit jaar al een 122.  Kleine kindjes worden groot!
Dit is de derde keer dat ik het maak.
De eerste en tweede keer gewoon met een V-hals zoals in het boek maar deze keer met een col.
Ik heb het ook wat groot gemaakt zodat ze het volgende winter toch nog zal kunnen dragen.







Ik ben nog bezig met een kleed voor mezelf en ik moet een kleed dat ik al maakte nog wat aanpassen.
Daarna begin ik met zomerkledij. 
Gezien Tessa dit jaar haar Eerste Communie doet, zal ik ook starten met "probeersels" voor haar kleedje voor haar grote dag en ook een kleedje voor mij.

Het wordt een heel druk voorjaar!!
grtz
Kinita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...