donderdag 18 juni 2020

Norma jurk

De Norma uit de Fibremood 9 vond ik direct al een heel mooi model.  Maar voor de dochter wou ik er een jurk van maken.  Ik zag dat een andere blogster, die ik heel erg bewonder, me voor was maar dat hield me niet tegen. 

Tessa had een paar dingen gezegd wat ze leuk vond en dus graag in een kledingstuk wou zien.  De wijde mouwen die heeft de Norma.  Maar wat ze ook heel graag wou was een rok met stroken die telkens iets wijder zijn.

Ik maakte de Norma dus korter en zette er 2 stroken aan van telkens 30 centimeter.  De onderste strook is anderhalve keer de bovenste strook in breedte. Ik kortte de mouwen ook een beetje in. Zo werd het kleedje toch een beetje zomers.








Het stofje kocht ik op het stoffencircus in Waregem.  Tessa vond het onmiddellijk heel leuk.  We kochten die mooie kleine witte knopjes in de Veritas.  Het sier lintje had ik nog liggen en moest er ook op van Tessa.  En het resultaat is echt mooi!



Begin juni werd Tessa 12 jaar.  Een feestje mocht toen nog niet. Maar een weekje later kwamen oma en opa en de tante en oom van Geert langs voor een klein feestje!  

Oma maakte een mooie kroon voor onze prinses en ze straalde! 


Gelukkige verjaardag, lieve schat!

Tot later!




1 opmerking:

  1. Hoe leuk dat je deze blouze tot een kleedje omtoverde, en het resultaat is ècht mooi! Proficiat trouwens aan de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...