maandag 1 juni 2020

Nog een blouse

In de laatste Fibremood staat een blouse die ik direct heel leuk vond.  Hij staat in het tijdschrift in een mooie zacht blauwe stof.  Maar die heb ik thuis jammer genoeg niet liggen. 

Ik wou die blouse gebruiken als bovenstuk voor een kleedje voor Tessa.  Maar gezien dit voor mij een nieuw patroon is test ik dat toch graag eerst eens. 

Ik besloot als test de blouse voor mezelf te maken.  Zo dat ik dan weet waarop ik moet letten als ik hem gebruik voor Tessa. Ik had niet direct een lapje stof liggen die ik kon gebruiken.  Het mocht geen te klein lapje zijn omdat de blouse heel wijde mouwen heeft. Via de Facebook pagina van het Stoffencircus kwam ik op een nieuwe webshop terecht.
Paul en Gonneke die altijd op de beurs staan met couponnetjes en nu een webshop zijn gestart! Ik kocht daar direct 4 stofjes.  Katoentjes van telkens 1,4m. Ideaal voor dit model.







Het model is vlug gemaakt en zit prima in elkaar.  Gezien de decolleté wel wat laag leek heb ik hem een centimeter verhoogd maar voor Tessa zal ik hem nog wat meer verhogen.  Verder mag alles gelijk blijven! Zo’n toffe blouse om te maken! 

Test geslaagd! 
Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...