dinsdag 15 oktober 2019

Een Mira voor Tessa

Vorig jaar kocht ik bij Mandemie een coupon geruiten katoen.  Een zacht stofje waar ik toch liever geen rok van maakte, want dat heb ik al eens gedaan.  Maar wat ik er dan toch mee wou maken dat wist ik niet direct.  Ik dacht eerst aan een soort van salopette kleed maar dat zag Tessa niet zitten.

Toen ik de Mira uit de Fibremood zag wist ik dat ik deze zeker eens wou maken.  Maar het is eigenlijk een zomers model en het is nu bepaald niet meer zo warm. Wachten wou ik niet dus besloot ik een winterse versie te maken.  

Op de foto’s heeft Tessa kniekousen aan maar de bedoeling is eigenlijk om er een donkere kousenbroek onder aan te doen.  Maar daarvoor is het nog niet koud genoeg.









Ik verlengde de mouw maar liet hem wel wijd uitlopen.  En die wordt aan de polsen terug samen genomen.  De kop van de mouw verwijdde ik ook wat waardoor het pofmouwen werden. Heel speels.

Tessa vindt het kleedje heel mooi en dat is tegenwoordig niet vanzelfsprekend! Ik moet er wel nog zakken opzetten maar dat doen we nog wel eens.

Toe later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...