zaterdag 24 november 2018

Fleurig zwart

Op het stoffenspektakel in Roeselare vond ik dit heel mooie stofje.  Niet wat ik normaal koop maar het sprak me direct aan.  Het is zwart met heel kleine bloempjes op. Maar het is helemaal niet druk en ik heb de neiging om meestal heel drukke stofjes te kopen.  Ik vind het een beetje retro en dacht eraan om een kleedje van te maken met knopen of een kraagje.  Natuurlijk vond ik niet direct een mooi patroontje en dus bleef het stofje even aan de kant liggen.

In de bijlage van de knip van oktober 2017 zag ik een jurk staan die ik al lang eens wou maken.  Vooral het gerimpelde lijfje vind ik heel leuk. Het had geen knopen of een kraagje. Ik vond het model echter wel geschikt voor dat lapje stof dus besloot ik dat het die jurk zou worden.  Ik tekende het patroon uit en sneed de stof.  Daarna bleef alles terug een tijd liggen.





Maar ondertussen vond ik, tussen het rusten door, de tijd om de jurk in elkaar te steken.




 In de JBC vond ik een truitje die er iets beter bij paste dan wat ik hier draag.

En zo hebben we er een leuke jurk bij.

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...