maandag 14 november 2016

Sulka meets mimiela

Dit weekend trok ik met mijn ma, mijn zusje en mijn dochter naar het stoffenspektakel in Kortrijk. Alhoewel ik daar zeulde met een zware tas vol stofjes heb ik er maar 3 stuks gekocht.
De meeste stofjes waren van mijn zusje. Ze is onlangs voor het eerst mama geworden.  Haar kleine schat, Bas, was mee in de draagdoek en voor hem kocht ze een paar mooie sweaterstofjes om kruippakjes, broekjes en sweatertjes te maken. Ik moet bekennen dat ik toch wel een beetje jaloers ben. Ik ben pas begonnen met naaien toen Tessa al 2 jaar was. Gezien we nooit het geluk hebben gehad een broertje of zusje te krijgen heb ik nooit van die schattige kleine spulletjes kunnen maken. 

Ik kocht dus 3 stofjes met volledige toestemming van Tessa. :) en een paar badges! 


Eén van die stofjes was badstof om hoofdkussen overtrekken te maken voor mijn man.

Met de licht grijze sweaterstof maakte ik een kleedje voor Tessa. Tessa is deze winter zot van "zachte" stofje. Dus op dit stofje met zijn wollige binnenkant was ze onmiddellijk verliefd. 

Ik gebruikte voor het kleedje het bovendeel van een Sulka (Ottobre 6/2012) en de rok van de Mimiela (Ottobre 6/2011) Mits wat kleine aanpassingen komen deze wel leuk samen.



Gezien ik het jammer vond om de warme binnenkant helemaal aan de binnenkant te houden besloot ik om wat met de stof te spelen. Ik gebruikte de binnenkant om een soort van paspeltje te maken om tussen het bovenpand en de rok te naaien en om de hals mee af te werken. De mouwen plooide ik naar buiten en stikte vast met een siersteek. Ook voor de zoom van de rok gebruikte ik die siersteek. Ik dacht eerst om die zoom ook verkeerd om te draaien maar heb er toch maar vanaf gezien.


Tot later,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...