woensdag 6 januari 2016

Soort van Ariel jurk

Ik wou een tof skaterkleed (zo noemen ze dat model op pinterest).  In de framalo te Merkem kocht ik een grijs stofje met kleine bloempjes op. Heel mooi en sober. Ideaal voor een winters kleedje.
Ik vond echter geen patroon naar mijn zin.
In de LMV (5/2015) stond een patroon dat ik als basis kon gebruiken. Ik wou echter dat de prinsessen naden doorliepen tot aan de zoom van het kleed. Ik knipte het rok deel van het patroon in 2 delen en plakte die aan het bovenpand.  Et voila, ik had het gewenste patroon.
De armsgaten waren wel veel te nauw. Dat zag ik direct aan het patroondeel voor de mouw. Ik paste dus het armsgat aan en gebruikte een mouw van een ander kleedje.  

Het resultaat vind ik super.




 
Op naar mijn volgende creatie.
😋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...