zondag 7 februari 2021

Een hack van soort

De dochter gaat ondertussen een aantal maand naar het middelbaar. En we hebben het geweten.  Want kledij wordt hoe langer hoe belangrijker. Het moet goed zijn.  En ze is ferm op zoek naar haar stijl. Af en toe moet mama eens voorzichtig bijsturen maar ze wil niet meedoen met de grote meute en dat vind ik dan weer belangrijk.  Ik wil dat ze trouw blijft aan zichzelf en niet doet wat een ander doet omdat dat cool zou zijn. 

Af en toe vergeet ze wel dat ze nog maar 12 is, en geen 21!  Haar smaak is af en toe wat volwassener dan OK is. Maar dat hoort waarschijnlijk ook bij de leeftijd. 

Ze kijkt graag op sites als SHEIN en soms kiest ze wel eens leuke dingen uit.  Maar tot nu toe hebben we nog niets gekocht.  Ik heb af en toe mijn twijfels bij de kwaliteit en dus durf ik het niet.

Een aantal maanden geleden kocht ik op de Markt in Ieper een leuke lap stof voor een broek voor mij.  Ik kocht echter een beetje te weinig.  Dus ik moest een lap bijkopen en daardoor had ik plots heel veel over.  Het inspireerde me om voor Tessa een rok te maken met een twist.  Zoals ze al een paar keer op SHEIN of Pinterest had laten zien.  

We hadden geen patroon dus de rok tekende ik over van een rok die we kochten bij de JBC.  En rest was gewoon proberen en hopen op het beste.









Ondanks dat ik geen patroon heb vind ik het resultaat heel geslaagd.  Ook Tessa is heel blij met haar nieuwe rok.
Ze heeft hem direct aangedaan en de dag erna terug.  Dat wil al iets zeggen! 

Tot later! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...