woensdag 28 oktober 2020

Proefstuk

Zoals ik al vertelde vind ik een salopette kleedje heel mooi.  Maar de dochter was vorig jaar helemaal niet overtuigd.  Dit jaar kreeg ik haar zover om mij er toch eentje te laten maken.

Ik vertelde jullie al over het mooie exemplaar dat ik maakte uit een super mooi stofje die ik kocht bij de stoffengalerij.
Maar ik maakte eerst een proefversie.  Uit gewone lichte jeans. Want ik vond niet direct het perfect model.  Ik besloot dus om, vooraleer een versie te maken uit een speciaal stofje, eerst eens te testen in een stof die al lang in mijn kast ligt. 
Ik gebruikte het patroon Selma uit de LMV. 

Ik heb er verschillende keren aan moeten knippen om het te krijgen zoals ik, of eigenlijk de dochter, het wou.

Vooral de rug is heel anders, smaller.  En ook de zijkanten zijn veel lager ingesneden.  Op de proefversie lieten we de zakken zoals het patroon het voorschreef.
Want die vonden we wel heel leuk.













Momenteel hangt het veel in de kast.  Ze zou het kunnen dragen met een dikke trui onder maar dan moeten we eens op zoek naar geschikte kousenbroeken. 

Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...