zaterdag 11 juli 2015

Zomers kleed met smog

Hoi,

In de 4 of 5 jaar dat ik nu al naai heb ik nog nooit met smog gewerkt.  Een paar maand geleden heb ik het voor het eerst geprobeerd bij de jump suit die ik voor Tessa maakte.
Dat lukte redelijk goed.

Ik wou graag nog een heel zomers kleedje maken.  Iets met linten over de schouders.  En ik wou graag de rug met smog doen.  Tessa bestelde een wijde rok.

Dit is het resultaat.






De stof kocht ik in mei in het stoffen spektakel te Roeselare.

Tot later
Kinita

3 opmerkingen:

  1. Hey
    Ik wil graag eens smog proberen in een zomerkleedje en vond nu dit voorbeeld van u, precies zoals ik het in gedachten had. Welk patroontje heb je hiervoor gebruikt?
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beste, ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk niet meer zo goed weet welk patroon ik hier gebruikte. Maar gezien ik vaak patronen uit de ottobre gebruik en dit aanpas naar mijn gedacht zal het ook wel zo iets zijn. Een patroon met smog was het zeker niet. Het was een gewoon jurkje met een gewone rug. Ik heb het achterpand aangepast door een rechthoekige lap van smog te voorzien. en ik heb linten gebruikt als schouderbandjes. Ik heb anderhalve keer de lengte genomen die ik nodig had als rugpand.

      Verwijderen

Huispak

We zitten tegenwoordig veel thuis.  Thuiswerk, thuisonderwijs, afkoelingsweek, quarantaine en gewoon thuis chillen want er is toch nergens i...